Vrai Frugivore (humain et presque le bonobo) à l'opposé de folivore et de

faux frugivore / fructivore (1/2 folivore 1/2 fruits pourris pour cochons en fait)

et de la totale arnaque du faux frugivore à l'état sauvage, 

en ville ou en dehors du climat chaud et humide (selon Eric Oullereau)

 

Real frugivore (human and almost the bonobo) contrary to 

false fructarian (1/2 folivore, 1/2 rotten fruits for pigs in fact)

and the total fake, swindle of false frugivore in the wild state,

in city or outside the warm and wet climate

 


résumé rapide : tous les sites que je vois sur le régime frugivore ou fructivore parlent du régime semi folivore semi "pourrivore" et pas du régime frugivore.

 

remarque : Je ne parle pas ici des sites pro fruitarien avec direction vers le jeûne, ces sites arnaqueurs sont examinés dans la page spéciale frugivore vs fruitarien

 

Il y a une ignorance profonde et un mépris aussi selon l'enquête que j'ai faite, ce fait clé suivant est ignoré :

quand un fruit est cueilli  de son arbre avant la maturité, il ne deviendra jamais mûr, mais deviendra transformé, avec de la corruption, un peu pourri.

 

plan de la comparaison de vrai régime frugivore par rapport au régime folivore et au faux régime frugivore 

0. définitions du mot frugivore (synonyme de fructivore) et un essai de définition précise en 5 points

1. Détails sur le vrai régime frugivore

2. Examen de cette vue comparative en 7 parties comme pour l'écologie et le végétarisme, selon le plan de ma future encyclopédie pour un bon verger à 2

 

0. définitions du mot frugivore (identique au mot fructivore) et un essai de définition précise en 5 points

 

Définition de wikipédia pour vous montrer le grand vide et l'incohérence à ce sujet :

Frugivore : "C’est un être qui se nourrit de fruits mûrs, de légumes frais, de graines et de noix.

Selon le dictionnaire "Le Larousse" :

 frugivore : du latin frux, -ugis, fruit ,qui se nourrit de fruits.

Une définition très très primitive, comme celle des autres sites fournissant des définitions.

 

Voici donc un essai de signification, de définition pour frugivore plus rigoureux, avec 5 aspects ou critères pour le définir :

 frugivore : définition

"une créature frugivore est une créature faite pour manger la pulpe de fruits biens mûrs et bien nourris, presque aussitôt leur construction sur le plant, et agréables à ses 5 sens. " 

 

Pour des explications et informations complémentaires voir la sous-page 'frugivore : définition, signification détaillée et expliquée'

 

Le cerveau comprend mieux par comparaison.

Ainsi dans cette page, pour mieux définir le frugivore, je vais comparer avec détail la différence entre le vrai frugivore et le folivore et le faux ami, le faux frugivore qu'on voit sur internet.

 

Pour des informations sur la comparaison entre le frugivorisme (le vrai, pour le vrai frugivore ) et le crudivorisme, l'instinctivorisme et l'hygiénisme par exemple, voir les sous-pages 'frugivore vs crudivore' 'frugivore vs instinctivore'  et 'frugivore vs hygiénisme'

 

1. Détails sur le vrai régime frugivore

 

Vous pouvez déjà ainsi voir quelques comparaisons détaillées sur des bons fruits, des fruits inférieurs et des plantes montrant cette différence entre frugivore et folivore aux sous-pages de la page 'vrai frugivore et santé / good fruits, real frugivore and health'.

 

Autrement, vous pouvez voir à la page 'livres / publications contact' mon premier livre que je propose jusqu'à la fin août gratuitement, qui contient la liste des fruits qui me semblent pour le régime frugivore véritable.

 

2. Examen de cette vue comparative en parties, un peu comme pour l'écologie et le végétarisme, selon le plan de ma future encyclopédie pour un bon verger à 2

et qui va mieux définir aussi le régime frugivore et les principes du véritable frugivore

 

2.1. étude des animaux frugivores, des folivores et du cochon mangeur de pourri, pour voir la différence entre le vrai régime frugivore et le faux régime frugivore : 

 

- voir la sous-page 'frugivore vs folivore' pour la 1ere comparaison.

 

- les cochons sont les seuls mammifères pouvant manger des aliments pourris sans se rendre malades. Ils ont ainsi du moisi dans tout le corps. Ils le supportent donc assez bien. Leur viande sans préparation, a aussi un léger gout de moisi, ce qui confirme cela.

 

Cela donne une idée de ce qui se passe quand nous mangeons des fruits ou légumes un peu pourris. Comme par hasard les antispécistes vénèrent le cochon qu'ils trouveraient très intelligent, oubliant de voir ses sabots, la rusticité de ses poils sa très petite mémoire et qu'il puisse dévorer son propriétaire s'il se fait oublier plusieurs jours.

 

Pour plus d'informations sur le cochon et comprendre sa stupidité, voir cette page : comparaison éléphant / cheval / vache / cochon / oiseau / reptile / insecte

 

2.2. Les 5 sens, l'intelligence, la communication

 

Les 5 sens et la sensibilité à la souffrance :

 

Le vrai régime frugivore doit être agréable aux 5 sens. D'où on doit être sensible à tout ce qui fait souffrir. C'est un critère clé pour l'éviter l'empoisonnement.

Le  promoteur du faux régime frugivore, ne fait pas attention à cela.

Tous ces sites de faux frugivore ne comprennent pas tous ceux qui critiquent leur faux régime frugivore. Les gens veulent de la douceur en général avant des effets sur la santé, une soi-disant guérison de maladie, de problème ou autre.

Dans ses vidéos, je n'ai jamais entendu ou lu une seule fois qu'il fallait adopter ce (faux) régime frugivore car c'était un régal pour les sens. C'est donc bien à l'image de son métal dans les oreilles.

 

intelligence

Quand je regarde un site qui parle de (faux) frugivorisme (sans ceux évidemment  avec les perversions que sont le jeûne ou autre  : boire son urine,...)

je trouve que c'est quand même plus passionnant

que de voir un site sur le végétarisme / ou le végétalisme

et évidemment beaucoup mieux qu'un site soi-disant alternatif avec promotion de la viande (paléo,...).

Avec le régime "faux frugivore" que je découvre, j'avoue que je trouve des arguments un peu plus poussés qu'avec le végétarisme.

Avec 'doucefrugalité.com', je vois même un tableau avec 5 colonnes comparatif (pour l'anatomie) et sur une autre page un autre tableau avec 4 colonnes et avec couleurs pour chaque colonne pour la graduation (acidifiant/ alcanisant). J'ai intitulé mon encyclopédie "encyclopédie comparative quaternaire". Je suis très sensible à la comparaison large quaternaire. Et là je verrais même mieux ?

En fait dans mon site, qui n'est pas un blog avec une façon d'écrire journalistique plutôt linéaire et avec des articles sans trop de structure entre eux,

 j'ai aussi des tableaux à plus de 4 colonnes, avec par exemple un tableau avec 7 colonnes et un avec 9 colonnes et 21 lignes

Mais aussi ces tableaux, en général ont aussi une structure de présentation des lignes que 'doucefrugalité.com' n'a pas.

Visuellement sur l'ordinateur cela ne se voit pas. Mais sur papier, je la mettrai.

Dans ma future encyclopédie écrite, il y aura une présentation différente, plus structurée.

Et une autre différence est la proportion, elle est bien plus grande dans mon site.

Enfin il y aura une structure de structures de structures (de tableaux à la fin si on veut) dans l'encyclopédie que n'a pas du tout ce site et ne le prétend pas (et en remarque, qui prend ses tableaux ailleurs, ses tableaux ne sont pas d'elle. Par exemple le tableau à 5 colonnes avec des photographies d'animaux au début seraient à l'origine d'un site américain.)

 

 Pour d'autres informations sur l'intelligence, vous pouvez voir la sous-page 'l'idéologie de végétarisme à l'opposé d'un bon verger à 2'

 

2.3. culture du sol - environnement

vrai frugivore

faux frugivore

obligation de penser d'avoir un bon verger en zone chaude et humide

je ne vois pour le moment aucun site qui parle de culture du sol, ils semblent des "cueilleurs" de (faux) fruits du marché / supermarché

avec ce régime de vrai frugivore là-bas,

- on ne pollue pas

- et on mange mieux

avec ce régime de faux frugivore ici,

- on pollue

- et on mange mal
=> "pollueur payeur"

 

2.4. espèces de fruits et plantes - ergonomie

 

vision du vrai frugivore

(bon cultivateur de bon verger)

vision du frugivore mensonger

espèces végétales

la personne qui veut le vrai régime frugivore pour humain s'intéresse aux bons fruits, les meilleures variétés dans ces bonnes espèces qui ne s'exportent pas (ou très mal). Evidemment la culture est bio.

Les fruits sont à l'image du propriétaire du verger, doux fondants, pas du tout durs, rebelles au goût, même légèrement. La différence entre le vrai frugivore et le faux frugivore sur ce point est qu'il est totalement "spéciste" et fait une différence entre les bons fruits pour l'humain et les autres fruits ainsi que des végétaux appelés légumes

il ne s'intéresse pas aux bons fruits en combinant ces 4 points : bonnes espèces et bonne variété avec qualité de nutrition, et frais

mais aux autres cas pour les fruits. (je pourrais donner une autre précision plus tard pour ceux intéressés)

La différence avec l'antispéciste est qu'il différencie des végétaux inférieurs comme les céréales et les légumineuses et des végétaux plus gros, les fruits les légumes et des légumes feuilles ou tubercules..

Et cela l'arrange pour ne pas exclure les plantes considérées comme drogues et qui s'exportent. Ainsi avec son idéologie, il essaie de faire passer son vice, sa promotion de drogues.

Ainsi il pourrait les avoir sur toute la terre... et en ville, car beaucoup sont des bourgeois rebelles. Ils sont plutôt à l'image de leur nourriture végétale, au look un peu rebelle, hostile.

ergonomie

Le b-a-ba est d'avoir rien sur soi de futile non ergonomique (bracelet, collier bague, et pire boucles d'oreilles et refuser tout tatouage et modification corporelle.

 

 

- S'il a des outils,

- ce n'est que temporaire

- et ils sont le plus réduits possibles.

Avec la culture d'un bon verger,

 il n'y a aucune exportation,

pas de "bio-équitable" ou "développement durable" "sustainable achivement", "réalisation soutenable" serait la traduction plus exacte,

mais un véritable développement du couple humain sur place.

De toute évidence l'ergonomie ne semble pas un principe majeur, le minimum du minimum étant de ne rien avoir sur soi de futile non ergonomique (bracelet, collier, bague, et pire boucles d'oreilles) et refuser tout tatouage et modification corporelle, qui n'est pas du tout respecté. D'où le reste plus complexe, comment pourrait-il être très ergonomique (dans le futur) ?

La culture du faux frugivore (des rares qui devraient s'en revendiquer) n'est pas naturelle, il a besoin d'outils d'où il croit que l'outil est un progrès.

Il adore ainsi Pythagore végétarien, avec ses calculs géométriques, comme Newton. Ainsi, c'est une idéologie non ergonomique. Il adore la magie de la science.

La majeure partie des faux frugivores militants ne semblent pas vouloir faire de culture du sol mais comptent sur des gens qui vont leur apporter leur végétation bio de préférence aussi.

Ils sont un peu esclavagistes, ne faisant pas attention que tout ce système qu'ils appellent souvent du "bio-équitable" est selon l'expression qu'on voit souvent dans la presse, du néo-colonialisme non ergonomique et très mal vu dans les sondages, jusqu'à maintenant, à moins que les gens soient de plus en plus ignorants.

 

2.5. santé et alimentation

 

alimentation : régime alimentaire

 

On parle de danger par rapport au régime "frugivore" (le faux régime frugivore"). Je vais d'abord parler de sûreté du vrai régime frugivore puis des dangers du faux régime frugivore.

 

Sûreté du vrai régime frugivore

 

Si on est dans un bon verger, on a des bons fruits, agréables aux sens. S'ils sont agréables aux 5 sens nous ne risquons rien. Le législatif naturel nous a dit qu'ils étaient bons. Aucune banane ou mangue avec couleur douce, vers le rouge agréable, à l'odeur agréable, au toucher souple, et au gout très agréable en en testant un échantillon ne nous fera de mal.

 

J'attends la contradiction au cas ou je me tromperais, nous sommes en recherche fondamentale de base.

 

A première vue, je n'ai jamais entendu le contraire.

 

J'avais vu le docteur Philippe Even, auteur réputé, et lui avais parlé de mon projet de bon verger sans lui montrer mon plan. Il semblait intéressé sachant qu'on était frugivore. Il avait critiqué le pamplemousse. C'était un fruit du semi-aride, et avec épines donc exclu, lui-avais-je répondu. (Le nombre de fruits satisfaisant cela sont limités). Et dans un bon verger on doit avoir le choix pour trouver un bon fruit et tous les jours, sinon ce n'est pas un bon verger, quand on parle du 100% frugivore 365j/365.

 

Dangers du faux régime "frugivore"

 

Dans cette partie sur les dangers je parlerai de fruits qui ne satisfont pas les 4 sens en combinaison, donc le "législatif naturel" nous aurait averti avant, ne nous donnant pas le feu vert, le plein accord, voire nous donnant un signal de total désaccord.

 

1er cas : avec des fruits du marché, non bio, des fruits qui sont cultivés avec de la chimie et arrosés de chimie pour se conserver au supermarché :

Une fois j'avais mangé du raisin noir, au moins 500 g. Il était sucré, il semblait normal, mais brûlait un peu dans la bouche. Je croyais que c'était parce qu'il était très sucré.

J'étais fatigué, je manquais un peu de sommeil exceptionnellement ce jour là.

Je m'étais alors couché à 19h. A minuit, je me suis réveillé avec un début d'angine.

Les produits chimiques sur la peau des raisins étaient de toute évidence descendu au fond de la gorge comme j'avais dormi sur le dos. Et ils avait attaqué le fond de la gorge.

Il a fallu au moins 5 jours pour guérir. Avec 2 jours de petite torture due au virus dans tout le corps.

 

Cela m'est arrivé aussi une autre fois. Je n'avais rien mangé après le raisin, comme la 1ere fois. Les produits chimiques étaient descendus pareillement au fond de la gorge. Et j'avais encore une autre angine. La seule fois dans l'année où j'avais été malade, pour indication.Je ne fume pas, je ne bois pas mais ... je m'intoxiquais aux fruits chimiques du marché.

 

Autre type de problème avec des fruits pleins de chimie : le cerveau attaqué :

hier 14 /07/15, j'avais acheté 2 pêches au supermarché.

Elles semblaient assez mûres, une jolie couleur rouge, et souples au toucher.

Evidemment je ne les ai pas senti car elles n'ont pas d'odeur au supermarché. En les mangeant , je les trouvais un peu brûlantes.

2 ou 3 minutes après j'avais mal à la tête, et pendant quelques heures. Beaucoup de fruits ont des produits chimiques pour détruire le cerveau des insectes. Et il en reste. D'où en les mangeant, on sent aussi notre cerveau qui est attaqué.

 

Je disais dans une autre page que les sens des insectes sont à l'opposé de l'humain, et une partie de leur composition aussi. Certains insectes seraient très contents avec ce fameux poison pour le cerveau de certains insectes. Mais d'autres non. Et nous ferions de toute évidence partie de cette dernière catégorie.

 

2ème cas : avec des fruits "bio"

il y a quelques années, j'étais en zone chaude et humide avec un acheteur de bananes à des agriculteurs individuels. Nous étions dans un endroit assez isolé, un tout petit village. J'étais curieux de voir autant d'agriculteurs en endroit isolé et évidemment sans utilisation de produits chimiques. Il y avait eu environ, sauf erreur de ma part 70 agriculteurs qui avaient vendu leurs bananes à l'acheteur. Les bananes étaient en régime, et encore vertes. Au bout de 3 jours, certaines étaient devenues un peu jaunes. Il n'y avait rien à manger ou presque dans le coin. A midi j'avais mangé des pommes de terre et quelques morceaux de banane plantain frits. Sans légume ou verdure. Il n'y avait rien à acheter dans le coin à manger. J'avais été tenté par ces bananes assez grosses et pratiquement aussi jaunes qu'en France. J'en avais mangé 4 ou 5.

Quelques dizaines de minutes plus tard, j'avais commencé à avoir mal au ventre. Elles ne se digéraient pas dans l'estomac. J'étais alors plus ou moins été plié en deux à cause de la douleur de l'indigestion que cela provoquait, durant toute l'après-midi.

C'est un phénomène très sérieux.

 

Par exemple des koudous en Afrique peuvent mourir d'indigestion ainsi en ayant une végétation inadaptée (avec trop de tanin pour eux par exemple).

 

Cela s'applique aussi à des humains.

Par exemple cette année (2015) j'ai vu en zone chaude et humide, une femme qui a eu sa soeur qui est morte à cause d'un affaiblissement progressif du à l'indigestion par des fruits verts.

Cette femme qui m'a raconté cela n'était pas une ignorante illettrée, mais avait fait 3 années de médecine. Elle avait arrêté non pas à cause de son incompétence mais car son père venait de mourir et il fallait aider la famille en travaillant. Son frère était pharmacien, et dans la ville de la soeur malade. La soeur mangeait des fruits verts. par exemple l'ananas vert attaque tout le reste et empêche la digestion de céréales quand on en mange après. Cela crée une fermentation qui peut durer au moins 24 h sinon plus. Pendant ce temps, non seulement il faut respecter une abstinence d'aliments qui peuvent augmenter la fermentation, c'est-à-dire presque tous les aliments, mais aussi ne manger que des fruits ou légumes qui peuvent aider à la digestion.

 

Je l'ai malheureusement expérimenté. 24 h sans manger c'est long. Sinon dès qu'on mange autre chose on prolonge le temps d'indigestion. J'avais donc mangé des aliments pour la digestion, en accord avec mon plan de verger et mon classement structuré temporaire des fruits et légumes (que je vais bientôt publier) et cela avait marché.

 

Par contre l'ex-étudiante en médecine ignorait tout cela, comme tous les docteurs en général. Ils ne savent pas la différence entre un fruit vert et un fruit vraiment mûr. ils ne savent pas qu'un fruit vert est fait pour les folivores, les singes inférieurs et pas les frugivores (véritables) c'est-à-dire les grands singes ou nous. Je l'ai aussi vu en ayant une autorisation de recherche sur l'effet d'un fruit avec le centre de santé de la ville ou j'étais. Les médecins ignoraient ce dont je leur parlais et étaient curieux de ma recherche voir la page

bons fruits : propriétés vs théorie / doctrine des signatures : charlatanisme (l'article 2 )

 

J'avais vu à la COP21 le fameux médecin spécialisé sur le végétarisme qui se vante sur internet d'avoir épluché  3000 études sur la nutrition. je luis avais parlé de la qualité des fruits, que les tables ne donnaient pas de bonnes valeurs et qu'il fallait être un cultivateur sur place sinon on n'avait pas de bons fruits.

Il  avait reconnu que les tables ne donnaient que des valeurs moyennes, mais pour l'idée d'avoir une bonne qualité de culture du fruit et de la manger in situ pour être un vrai frugivore, il faisait comme s'il ne comprenait pas, et, peut-être très heureux de se débarrasser de moi, m'avait dit qu'il devait donner 10 minutes de conférence sur le végétarisme sous peu et cherchait l'endroit.

Ainsi comme vous pouvez le voir ce n'est pas par ce que cela s'était passé dans un pays dit faussement du 1/3 monde en zone avec très faible P.B.I. en général que cela avait induit le problème. L'ignorance sur ce qu'est un vrai fruit en général et sur les propriétés des fruits aussi.

 

C'est pourquoi je dis que si l'on veut faire faire la promotion du régime frugivore il faut bien préciser des données de base comme ce que j'ai précisé pour la définition de frugivore au début de cette page, sinon on risque soit d'avoir des problèmes de dégout pour ce mot "frugivore" par ignorance, voyant la "méchanceté" des (faux) fruits, soit pire, des cas de maladie, ou de carence ou de mort. Le naturopathe pro-viande Robert Masson montre une photographie de frugivore squelettique et qui est mort dans un de ses livres. 

 

Donc il faut bien préciser ces données pour rassurer les gens.

Sinon c'est vrai, un faux régime frugivore peut être mortel.

 

Examen de sites parlant du faux regime frugivore :

 

Quels arguments vont être mis en avant, question déjà pour voir ceux non mis en avant ?

Va-t-on voir l'argument du plaisir incroyablement délicieux au gout de ce pseudo régime frugivore, de la satiété qu'il procure car nous aurions à la fois le plaisir des sens et le corps qui nous dirait qu'il a ce qu'il faut pour ses besoins ? On ne le verra pas.

C'est ce qu'attendent les gens. C'est ce que doit promettre le vrai régime frugivore : la satisfaction complète au gout et la satiété. L'odorat satisfait aussi. Ce qu'on entendra pas du tout ici.

 

Que verra-t-on alors comme arguments pour ce faux régime frugivore ?

 

Des arguments seulement de détoxification, de guérison : la santé, l'effet bénéfique pour le corps.

 

Mais généralement pas de rajeunissement, dans le registre des effets de ce régime, pourtant le plus vital à long terme.

 

Nous voyons par exemple dans le site www.doucefrugalité.com, avec 400000 vues environ depuis fin 2012 (donc assez fréquenté) la femme auteur du site, qui dans une vidéo présente des bananes tachées de points noirs et les mixe avec de la salade.
 Les 2 ingrédients ne sont pas du tout 2 véritables fruits.
 La preuve : un chien par exemple pourrait les manger.

 

 Elle conseille aussi la possibilité d'une monodiète sur des semaine avec de la banane.

"Fruit idéal pour les monodiètes car il contient tous les acides aminés essentiels. Les bananes bios et mûres (tachetée) sont les meilleures. Je les mange par quatre telles quelles ou écrasées avec de la caroube en poudre".

 

Elle sort sa science "tous les acides aminés essentiels". Une phrase ésotérique pour faire avaler son régime. Je laisse aux "sorciers de la science" éplucher cette affirmation qui ne garantirait rien en fait sur la qualité de la banane (proportions par exemple).

 

 Avec la banane en ville, ramassée verte comme elle a, même un jour, c'est plutôt à déconseiller, c'est inflammatoire.(Je donnerai quelques précisions plus tard. )

 

Enfin on voit que ce n'est pas rigoureusement une monodiète, en rajoutant de la poudre de carouble qui adoucirait le côté inflammatoire de la banane et la complèterait nutritionnellement ("acides aminés"). La caroube est de la famille des fabacées, proche des légumineuses, qui complète la banane une grande herbe. On peut faire le parallèle entre céréale associé avec légumineuse. Comme les gens en général ignorent cela, c'est ni vu ni connu, la caroube ne serait juste qu'une petite poudre, une "épice".

 

Une autre remarque sur ce site doucefrugalité.com en lien avec cette remarque : elle dit dans l'article "guide de transition vers le frugivorisme" que les fruits secs seraient alcanisants (dates...). C'est faux, un autre mensonge.

 

D'où on comprend qu'elle puisse porter des boucles d'oreilles et ainsi montrer un côté un peu cruel sur un autre aspect de sa vie.

 

 Le site jalimentemasante.com a sa première présentatrice et conseillère en nutrition avec une photographie d'elle avec talons aiguilles, objet tant anti-ergonomique qu'agressif.

 

Elle dit dans sa vidéo de 'jalimentemasanté.com' :

 'Les 16 erreurs du frugivore et du crudivore débutant'

 

- que la 1ere erreur du débutant serait de saler, et il faudrait donc supprimer le sel, ainsi beaucoup de problèmes seraient supprimés.

 

J'ai vu un adventiste végétalien il y a quelques années qui avait supprimé totalement le sel. Il m'avait dit que c'était à cause de cela qu'il avait les dents transparentes, au bout de quelques mois. Il avait suivi ce genre de conseil.

 

On voit déjà avec le conseil de la femme, le conflit entre le désir du corps et ce qu'il faudrait supprimer, le sel. Sans sel c'est fade, le corps râle un peu. Et on peut voir le résultat dans certains cas.

 

Si elle n'a pas les dents transparentes, c'est qu'elle prend des substituts en compensation ou des aliments avec "assez de sel". Ce qu'elle ne dit pas. D'où un mensonge dans l'absolu. Je mets assez de sel entre guillemets car les sels dont le corps a réellement besoin ne sont pas là, au moins comme il faut.

 

En vision de futur cultivateur de bon verger, je pense au fait que les fruits et légumes étant mal nourris, ils manquent de sels minéraux, qu'on appelle justement sels car ils salent aussi l'aliment et lui donnent son gout.

 

D'où pour les aliments moyennement nourris, il faudrait compenser par des sels autres ajoutés (sels de céleri ? ,...) , vendus en magasin diététique (bios par exemple), ou si on achète pas des produits tout faits comme c'est très souvent le cas et que vous pouvez voir salés de différentes manières (sel, algues,...).

 

Mais ils ne compenseront jamais les vrais sels minéraux manquant des bons fruits mangés comme il faut in situ sur le verger.

 

Cela explique un peu pourquoi il y ait beaucoup de personnes qui s'inquiètent de ce régime (surtout de fruits) car il n'est pas naturel, les fruits exportés étant assez vides.

 

Ils essaieraient de faire croire que l'exportation ne nuirait pas aux fruits, qu'ils seraient comme à l'identique ou presque sur l'arbre. Comme s'ils voulaient sanctifier la ville, au mépris de la campagne en zone chaude et humide.

 

D'où la mauvaise réputation de ces faux frugivores d'être un peu irrationnels.

=> leur appellation de "bobos rebelles" comme les végétariens par beaucoup de journaux en France.

 

- La 15ème erreur du débutant serait de consommer trop de gras (huile, graines, avocat) : c'est comme pour le point précédent, elle n'a pas le recul de quelqu'un qui s'intéresse à la culture du sol de qualité pour les arbres fruitiers en zone chaude et humide. En zone chaude et humide les fruits adaptés à l'humain sont au moins un peu gras à maturité.

 

Pas comme la pomme, faite pour un climat plus froid et plus sec (climat méditerranéen par exemple), et avec arbre à épines.

 

Et les fruits dans la bonne zone, à maturité, ont ce bon gras nécessaire au corps humain (la banane, la mangue, l'avocat 3 fruits majeurs pour le vrai régime frugivore).

 

Mais Céline l'auteure du blog parle de ces fruits ramassés avant maturité, et alors pas encore bien construits, d'où avec quasiment aucun gras pour les 2 1ers et peu pour l'avocat.

 

 D'où le corps râle et réclame ce gras manquant, et la personne essaie de la trouver soit en mangeant plus d'avocat soit avec des fruits secs ou de l'huile. C'est l'appel du corps. Le gout est lié à la sensation de l'estomac. Il y a un appel.

 

Cela veut donc dire qu'avec le régime de Céline il y a un manque de graisse dans les fruits assez net, et il faut se restreindre.

 

D'où on est loin de la notion de plaisir et de la satisfaction de nos 5 sens.

 

On est surtout dans l'objectif de résorption de maladie, au prix d'un certain contrôle mental pour museler son appel du corps pour la douceur du gras manquant.

 

Et le gras qu'on trouvera ailleurs ne remplacera jamais comme il faut "le gras" la matière grasse, huileuse du fruit à la bonne maturité.

 

Ainsi avec le problème du gras, on a vu un autre aspect de la grande différence entre le vrai régime frugivore et le faux régime frugivore qui est là celui du folivore, des fruits avant maturité.

 

Et encore le grave problème d'être en France (en dehors de la zone chaude et humide et de son bon verger).

 

- cas du chocolat  ou du contenu de la cabosse de cacao, si on parle de produit non transformé : un site en fait la promotion à l'entrée 'frugivore' avec google.

Voyons plutôt ce qu'il en est.

La fève de cacao est classée comme drogue selon les spécialistes de santé.

 

Mais oublions un peu leur savoir pour arriver à cette conclusion nous aussi, et être un peu autonomes en pensée, pour une étude sérieuse à ce sujet :

- Il est déjà dur à obtenir, il faut un coupe-coupe pour ouvrir la cabosse.

Déjà c'est très mauvais signe. Ce n'est pas du tout ergonomique. Il est ainsi très dur à toucher en aspect extérieur.

- Ensuite, à l'intérieur on a une pâte blanche assez fine autour de fèves de cacao qui sont dans une enveloppe comme les graines d'amandes, et à l'intérieur la fève est marron. La pulpe est légèrement sucrée et se mange assez bien. La fève par contre est un peu amer, le contraire d'agréable au gout. Encore un point hostile au corps.

- Enfin, ce qui se passe en en mangeant une centaine de grammes : le coeur est un peu serré. C'est un effet de toute évidence pas naturel pour l'humain. Vous avez ainsi découvert que c'est une drogue, que c'est classé comme une drogue.

=> Les fèves de cacao ne sont pas du tout un fruit pour le vrai régime frugivore pour toutes ces raisons.

 

Avec le produit cuit le carré de chocolat, c'est évidemment pire la pire situation, avec des graisses saturées à cause de la cuisson.

On le sent à la lourdeur dans les jambes après en avoir mangé.

La preuve sûre pour vous : le pouls augmente et on n'est pas capable de faire autant de flexions qu'avant d'en avoir mangé.

 

Ainsi on comprend qu'un commentaire sur un de ces sites pose la question sur ces sites végétariens, si ce ne serait pas un nid à sectes.

 

 Ils sont déconnectés de leurs 5 sens, donc un peu sectaires vis-à-vis de leur corps, d'où ils peuvent avoir d'autres idées bizarres.

 

Aux pages associées à la page 'bons fruits, vrai frugivore et santé' de ce site, vous verrez des tableaux comparatifs assez poussés inédits pour affiner les 5 points énoncés plus haut, pour définir le régime frugivore, et vous faire voir la complexité et,

 dans cette hypothèse ce qui semble la force du vrai régime frugivore. 

 

 

2.7. Relation conjugale

 

Complicité du faux frugivorisme (faux frugivore et son état d'esprit) avec le végétarisme ,  l'écologie et les témoins de Jéhovah pour le summum de l'arnaque totale de l'écologie :

Quand j'ai vu le 1er site sur le frugivorisme 'doucefrugalité.com' j'avoue avoir été effrayé par les crochets qu'avait dans les oreilles (dits boucles d’oreilles) la personne qui parlait et surpris par la taille de sa poitrine , la poitrine semblait dépasser des côtés de son tee-shirt.

Moi qui critique ce point des poitrines dégonflées grasses ou avec du silicone dedans,à cause de ces abjects crochets dans les oreilles, j'avoue m'être dit que c'est un régime qui devrait être dur à critiquer.

 

Enfin avec internet, on ne voit rien de la réalité. Ses seins tiennent-ils bien sans soutien-gorge ? A vous de lui demander et surtout à son conjoint (elle en a un ?) car c'est lui qui doit les toucher. Gras / pas gras ?

Cette question est une question capitale, très sérieuse, car dans une zone tropicale où j'étais récemment j'avais montré une comparaison entre différents animaux et la femme humaine et disait en conclusion que plus l'animal est bête plus il fait de la musique et moins la femelle a de mamelles pour faire taire des musiques trop fortes. Et j'avais eu 4 succès sur 5.

Et ensuite je l'avais montrée à 2 responsables du commissariat d'une grande ville, pour leur montrer qu'il y avait une autre police en plus d'eux, une police du corps, un 'exécutif naturel" au cas où ils pensaient être désespérés de ne pas pouvoir punir tous les délinquants.

Ici cette femme aime la musique (pas trop forte). Donc ce serait un peu intéressant de lui poser la question.Je laisse le soin à une personne qui la connaît de la lui poser. 

 

Pour la question des pertes de sang féminines :

 

frai frugivore

faux frugivore

Pas de perte de sang car la femme se caresse bien pour ne pas en avoir

La femme de doucefrugalité.com se croit dans le progrès en pensant à l'environnement avec sa coupelle pour recueillir son sang au lieu d'avoir des serviettes périodiques

 

extrait de ce que j'ai mis dans la sous-page 'écologie totale arnaque à ce sujet pour vous montrer l'importance de cette question :

"J'ai écrit au président de la république actuel ainsi qu'à Mme Duflot écologiste,alors ministre dans ce gouvernement français il y a quelques mois (en 2014), pour la promotion de l'égalité homme-femme dans le sens qu'il n'était pas normal que la femme ait des pertes de sang.

J'avais demandé si Mme Duflot avait des couches bio-équitables ou bien trouvait bien cette idée de ne pas avoir de pertes de sang.

 J'avais envoyé aussi une copie de la lettre à Mme Belkacem alors ministre du droit des femmes, demandant si elle avait des couches ou trouvait bien cette idée, vu qu'elle voulait l'égalité homme-femme.

 

Sans réponse."

Pour ce sujet je pensais à cela.

C'est une question très importante car une argumentation des pseudo frugivores est qu'ils disent qu'ils n'aiment pas voir le sang animal.

=> normalement ils ne devraient pas vouloir voir du sang humain,

=> qui plus est leur propre sang ou le sang de son conjoint.

Voyons maintenant un point de la plus haute importance pour la différence, qui fait qu'en tant que but, idéologie (et non de pratique immédiate temporaire) fait que cette promotion de ce faux frugivorisme, d'un faux régime frugivore, est une  idéologie criminelle.

 

Le faux frugivore comme le végétarien pense au tout végétal :

 

le vrai frugivore

le faux frugivore et le végétarien

il pense aux fruits, plus précisément à la pulpe des bons fruits.

il pense aux végétaux.

Donc quand le vrai frugivore pense au "supplément hormonal", selon des chercheurs qui le préconisent comme le chercheur médecin de Jaeger et son centre,

il pense de son côté à la semence génitale de son conjoint de sexe opposé. 

 

Pourquoi ? Il pense à la pulpe du bon fruit de son conjoint d'où aux liquides génitaux de son conjoint

=>  pour un vrai frugivore impossibilité totale  d'être homosexuel exclusif, c'est-à-dire pas bisexuel, au moins,

et encore moins de s'en vanter ou d'en faire la promotion comme si c'était à égalité avec hétérosexuel.

On a ainsi obligatoirement pour le couple : homme avec femme pour des vrais frugivores avec cette vision des choses,

et sans enfant, le sperme étant avalé par la femme avant les coïts

D'où pour sa sexualité,  il doit pense aussi aux végétaux

Donc quand le faux frugivore, comme le végétarien,pense au "supplément hormonal", selon des chercheurs qui le préconisent comme le chercheur médecin de Jaeger et son centre,

le faux frugivore, comme le végétarien pense de son côté à des végétaux qui vont pourvoir à ce supplément, et non pas de source humaine ou animale ou artificielle.

Par exemple la naturopathe Nicole Latour-de Fontanas propose des hormones féminines aux femmes tirées de l'igname un tubercule, et en plus presque le dernier des aliments en richesse nutritive selon des nutritionnistes.

Ayant une soi-disant solution végétale, ils mettent aux oubliettes la vraie solution pour l'optimum, dans les bonnes conditions, la semence du conjoint de l'autre sexe.

Et il faut le préciser, avec leur régime légèrement inflammatoire (mais moins dégoutant que l'alimentation omnivore, si c'est assez bien fait) le liquide génital est inflammatoire.

Ayant une soi-disant solution végétale, ils mettent aux oubliettes la vraie solution pour l'optimum, dans les bonnes conditions, la semence du conjoint de l'autre sexe.

Donc il ne faut pas s'étonner si des faux frugivores comme des végétariens puissent être homosexuels stricts ou juste pour la relation sexuelle de coït et jamais de sexe oral .

Ils ne comprennent pas leur corps ni celui du sexe opposé.

 

Ainsi le faux frugivorisme comme le végétarisme est complice indirectement de l'écologie de ce mépris hautement criminel en parlant de recherche pour la vie éternelle.

 

Je précise d'autres éléments pour la comparaison entre fruit et organe génital comme un fruit dans l'article à ces mots

Pharaon / Pharaoh et voici des extraits de la fin du texte :

"le sperme est réduit de moitié, dans les testicules

ce revient donc à n'avoir plus qu'une testicule au lieu de 2. "

 Et même là, la comparaison est encore inférieure à la réalité car la mobilité des spermatozoïdes est réduite.

 D'où cela reviendrait à avoir juste une testicule réduite au lieu de 2 intactes.

Ainsi vous comprenez sûrement mieux pourquoi j'ai écrit ce court email au président de la république française le 27/06/2015 que voici

lettre au président de la république pour la recherche de base

quick summary : All sites I see about frutarian diet speak about half folivore half "rottenivorous" diet and not about frugivore diet.

 

 

Remark : I do not speak here about sites pro fruitarian, with direction towards fasting, these sites swindlers are examined in the special page

frugivore vs fruitarian

 

 There is a deep ignorance and contempt also according to the survey I made about it, this following key fact is ignored :

when a fruit is taken from its plant before maturity, it will no longer become ripe but will become transformed, with corruption, a little rotten.

 

plan of the comparison of real frugivorous diet with regard to the folivore diet and to the false frugivorous diet

0. definitions of the word frugivore (synonym of fructivore) and a try of precise definition  in 5 points

1. Details of the real frugivorous diet

2. Examination of this comparative view in 7 parts as for ecology and vegetarianism, according to the plan of my future encyclopedia for a good orchard for 2

 

0. definitions of the  word fruitarian (the same as frugivore or fructivore) and a try of refined definition  in 5 points

 

Definition of Wikipedia to show you the emptiness and the incoherence on this matter :

Fruitarian : it is the being who feeds on ripe fruits, on fresh vegetables, on seeds and on nuts.

According to the dictionary "Le Larousse" :

 Fruitarian : of the Latin frux,-ugis, fruit, which feeds on fruits.

 A very very primitive definition, as that of the other sites supplying definitions.

 

 

Thus here is a more rigorous try of meaning, of definition for frugivore or fructarian, by examining several aspects or criteria to define it.

 frugivore / fruitarian : définition / meaning

"a frugivorous creature eats the pulp of ripe and well fed good fruits, almost immediately after their construction on the plant, and pleasant to its 5 senses."

 

for more explanations and informations see the sub-page  'frugivore : detailled and explained meaning'

 

The brain understand better by comparison.

So in this page, to define better the meaning of frugivore, I am going to compare with detail the difference between the real frugivore and the folivore and the false friend, the false frugivore which we see on Internet.

 

For information on the comparison between the frugivorisme (the real one, for the true frugivore) and the raw foodism, and the hygienism for example, see the sub-pages ' frugivore vs crudivore' 'frugivore vs raw foodism' and 'frugivore vs hygienism'

 

1. Détails about the real frugivore diet

 

You can already see some detailed comparisons on good fruits inferior fruits and plants showing this difference between frugivore and folivore in the sub-pages of the  page bons fruits, vrai frugivore et santé / good fruits, real frugivore and health 

 

Otherwise, you can see on the page 'livres / publications contact' my first book that I propose till the end of August free of charge, which contains the list of fruits which seem to me for the real frugivorous diet.

 

2. Examination of this comparative view in 7 parts as for the ecology and the vegetarianism, according to the plan of my future encyclopedia for a good orchard for 2

and which will better define the fruitarian diet and the principles of the real frugivore

 

2.1. study of animals, frugivore, folivore and pigs

 

, eaters of rooten vegetables, to see the différence between the real frugivore diet and the false frugivore diet :

 

- see the sub-page 'frugivore vs folivore' for the first comparison

 

- pigs  are the only mammals which can eat food rotted without making sick. They so have of the mould in all the body. They support it thus well enough. Their meat without preparation, also has a light musty taste, what confirms it.

 

It gives an idea of what takes place when we eat fruits or a little bit rotten vegetables. As if by chance antispecists worship the pig whom they would find very intelligent, forgetting to see his hoofs, the rustic character of its hairs its very small memory and that it could devour its owner if he has left it several days.

 

For more informations about pig and to see its stupidity, see this page : comparaison éléphant / cheval / vache / cochon / oiseau / reptile / insecte

 

 

2.2. The 5 senses, intelligence, communication

 

The 5 senses and sensitivity to suffering :

 

The real frugivorous diet is agreable to the 5  human sens.

A key criteria to avoid poisoning

So all this sites with false frugivorous diet do not understand all those who criticize their false frugivorous diet. People want some sweetness generally before effects on the health, one is saying cure of disease, problem or other.

In her videos, I have never heard or read only once that it was necessary to adopt this (forgery) frugivorous diet because it was a delight for the senses. It is thus good just like its metal in ears.

 

intelligence

When I look at a site which speaks about (forgery) frugivorisme (without those obviously with the perversions that are the fast or other one : to drink its urine, ...)

I find at least that it is more fascinating 

than to see a site on the vegetarianism / or the veganism

and obviously much better than a site is saying alternative with promotion of meat ( paléo,... ).

With the diet "false fruitarian" whom I discover, I admit that I find arguments a little bit more elaborate that with the vegetarianism.

With ' doucefrugalité.com ', I see even a board with 5 columns comparative degree (for the anatomy) and on another page another board with 4 columns and with colors for every column for a graduation (acidifying / alcanisant). I entitled my encyclopedia " quaternary comparative encyclopedia". I am very sensitive to the quaternary wide comparison. And there I would see even better ?
In fact in my site, which is not a blog with a way of writing journalistic rather linear and with articles without too much structure between them,

I also have boards in more than 4 columns, with for example a board with 7 columns and one with 9 columns and 21 lines.

But also these boards, generally also have a structure of presentation of the lines which 'doucefrugalité.com' does not have.

 

Visually on the computer it does not see itself. But on paper, I shall put it.

 

In my future written encyclopedia, there will be a different, more structured presentation.

And another difference is the proportion, it is bigger in my site.

 

Finally there will be a structure of structures of structures (of boards at the end if we want) in the encyclopedia which has not at all this site and does not claim it (and in remark, which takes her board somewhere else, its boards are not of her. For example the board in 5 columns with photos of animals at the beginning would be at the origin of an American site.)

 

For other information on the intelligence, you can see the sub-page ' the ideology of vegetarianism contrary to a good orchard for 2'

 

2.3. culture of soil - environment

real frugivore

false frugivore

Obligation to think of having a good orchard in warm and wet area

I see for the moment no site which speaks about culture of the ground, they seem "pickers" of (forgery) fruits of the market / supermarket

With this diet of real frugivorous over there,

- we do not pollute

- and we eat better

with this diet of false frugivore here,

 

- we pollute

- and we eat badly
=> "pollutant payer"

 

2.4. species of fruits and plants - ergonomy

 

Vision of the real fruitarian

(good cultivator of good orchard)

Vision of the deceitful fruitarian

vegetable species

The person who wants the real frugivorous diet for human being is interested in good fruits, the best varieties in these good sorts which are not exported (or very badly). Obviously the culture is organic.

Fruits are just like the owner of the orchard, soft tender, not at all hard, fly-away ("rebel") to the taste, even slightly. The difference between the real fruitarian and the false fruitarian on this point is that it is totally " specist " and makes a difference between good fruits for the human being and other fruits as well as vegetables called vegetables

It is not interested in good fruits by combining these 4 points : good sorts and good variety with quality of nutrition, and fresh but in the other cases for fruits. (I could give another precision later for those interested)
The difference with the antispecist is that it differentiates lower vegetables as cereal and legumes, and bigger vegetables, fruits vegetables and vegetables leaves or tubers..

And it arranges it not to exclude plants considered as drugs and which are exported. So with its ideology, it tries to make cross its vice, its promotion of drugs.

So he could have them on all the earth and in city, because many people are bourgeois rebels. They are rather just like their vegetable food, in the a little bit fly-away (rebel), hostile look.

ergonomy

The basics are to have nothing on one of pointless not ergonomic (bracelet, colier ring, and worse earrings and to refuse any tattoo and physical modification.

 

-If he has tools,

- it is only temporary

- and they are the most reduced possible.

With the culture of a good orchard in 2,

 there is no export,

no "bio-fair" or "sustainable development" "sustainable achivement", "bearable realization" would be the more exact translation,

 but a real development of the human couple on the place.

Apparently the ergonomics does not seem a major principle, the minimum of the minimum being to have nothing pointless, not ergonomic on ourself (bracelet, necklace, ring, and worse, earrings) and to refuse any tattoo and physical modification which is respected not at all. Where from the more complex rest, how he could be very ergonomic (in the future) ?

The culture of the false fruitarian (rare which should claim to be) is not natural, it needs tools where from it believes that tool is a progress.

It so adores vegetarian Pythagoras, with his geometrical calculations, as Newton. So, it is a not ergonomic ideology. It adores the magic of the science.

 The major part of the false militant fruitarians do not seem to want to cultivate the ground but rely on people who will bring them their rather organic vegetation also.

They are a little bit supporters of slavery, not paying attention that all this system which they often call of the "bio-fair" is according to the expression which we often see in the press, of the neo-colonialism not ergonomic and very badly seen in the polls, so far, unless people would be more and more ignorant.

 

 

 

 

 

 

 

2.5. health and food

 

food : diet food

 

We speak about danger with regard to the "frugivorous" diet (the false frugivorous diet "). I am going to speak at first about safety of the real frugivorous diet then about the dangers of the false frugivorous diet.

 

Safety of the real frugivorous diet

 

If we are in a good orchard, we have good fruits, pleasant to the senses. If they are pleasant to the 5 senses we risk nothing. The legislative nature told us that they were good. No banana or mango with soft color, towards the pleasant red, the pleasant smell, the supple touch, and the very pleasant taste by testing a sample will hurt us.

I wait for the contradiction in the case or I would make a mistake, we are here for a basic fundamental research.

 

At first sight, I have never heard the opposite.

 

I had seen the doctor Philippe Even, renowned author, and had spoken to him about my project of good orchard without showing him my plan. It seemed interested knowing that we were frugivorous. He had criticized the grapefruit. It was a fruit of the semi-arid, and with thorns thus excluded, lui-avais-je answered. (The number of fruits satisfying that it is limited). And in a good orchard we have to have the choice to find a good fruit and every day, otherwise it is not a good orchard, when we speak about the frugivorous 100 % 365days / 365.

 

Dangers of the false "frugivorous" diet

 

In this part on the dangers I shall speak about fruits which do not satisfy the 4 senses in combination, thus the "natural legislative council" would have before warned us, not giving us the green approval, the full agreement, even giving us a signal of total disagreement.

 

1st case: with fruits of the market, not organic, fruits which are cultivated with the chemistry and sprayed with chemistry to preserve them in the supermarket:

Once I had eaten of the black grape, at least 500 g. It was sugared, it seemed normal, but burned little in the mouth. I believed that it was because it was very sugared.

I was tired, I missed a little of sleep exceptionally this day. I was then lying at 7 pm. At midnight, I woke up with the beginning of pharyngitis.

Chemicals on the skin of grapes had apparently fallen at the bottom of the throat as I had slept on the back. And they had affected the back of the throat.

It needed at least 5 days to be cured. With 2 days of small torture due to the virus in all the body.

 

 

This happened to me also another time. I had eaten nothing after the grape, as the 1st time. Chemicals had come down in the same way at the bottom of the throat(breast). And I had another another pharyngitis. The only time in the year when I had been sick, for indication. I do not smoke, I do not drink but... I poisoned myself by chemical fruits of the market.

 

 

Other type of problem with fruits full of chemistry : the brain attacked :

Yesterday 14/07/15, I bought 2 peaches in the supermarket.

They seemed rather ripe, an attractive red color, and flexible in the touch. Obviously I did not smell them because they have no smell in the supermarket.

By eating them, I found them a little bit ardent.

2 or 3 minutes later I had a headache, and for a few hours.

A lot of fruits have chemicals to destroy the brain of insects. And there remains. Where from by eating them, we also feel(smell) our brain which is affected.

 

I said in another page that the senses of the insects are contrary to those of human being, and a part of their composition also. Certain insects would be very satisfied with this famous poison for the brain of certain insects. But others not. And we would apparently be a member of this last category.

 

 

2nd case : with "organic" fruits

A few years ago, I was in warm and wet zone with a buyer of bananas to individual farmers. We were in an isolated enough place, a quite small village. I was curious to see so many farmers in isolated place and obviously without use of chemicals. There had been approximately, if I am not mistaken 70 farmers who had sold their bananas to the buyer. Bananas were in regime, and still green. At the end of 3 days, some had become a little bit yellow. There was nothing to eat or almost in the area. At noon I had eaten some potatoes and some fried pieces of plantain. Without vegetable or greenery. There was also nothing to be bought in the area to eat. I had been tempted by these rather big bananas and almost as yellow than in France. I had eaten 4 or 5.
Dozens of minutes later, I had begun to have a stomach ache. They did not digest in the stomach. I was been then more or less folded in two because of the pain of the indigestion which it caused, during all afternoon.
It is a very serious phenomenon.

 


For example koodoo in Africa can die from indigestion so by having an unsuitable vegetation (with too much tannin for them for example).

It also applies to human beings.
For example this year ( 2015 ) I saw in hot and wet zone, a woman who had her sister who died because of a progressive weakening of in the indigestion by green fruits.

 This woman who told me it was not an analphabeted ignoramus, but had followed 3 years of medicine. She had stopped not because of her incompetence but because her father had just died and it was necessary to help the family by working. His brother was a pharmacist, and in the city of the sick sister. The sister ate green fruits. For example the green pineapple affects all the rest and prevents the digestion of cereal when we eat it later. It creates a fermentation which can last at least 24 hours, otherwise more. Meanwhile, not only it is necessary to respect an abstinance of food which can increase the fermentation, that is almost all the food, but also to eat only fruits or vegetables which can help in the digestion.

 

I unfortunately experimented it. 24 hours without food it is long. Otherwise as soon as we eat something else we extend the time(weather) of indigestion. I had thus eaten food for the digestion, in agreement with my plan of orchard and my temporary structured classification of fruits and vegetables (that I am soon going to publish) and it had worked.

On the other hand the former student in medicine ignored all this, as all the doctors generally. They do not know the difference between a green fruit and a really ripe fruit. They do not know that a green fruit is made for folivores, lower monkeys and not (real) fruitarians that is great apes or we.I also saw it by having an authorization of search on the effect of a fruit with the health center of the city or I was. The doctors ignored what I spoke to them and were curious about my research to see the page
· good fruits: properties vs theory / doctrine of signatures: charlatanism ( the article 2 )

 

 
I had seen in the COP21 the famous doctor specialized on the vegetarianism which boasts on the Internet to have peeled 3000 studies on the nutrition. I gleam had spoken about the quality of fruits, that tables did not give good values and that it was necessary to be an on-the-spot farmer otherwise we had no good fruits.

 

He had recognized that biologic tables gave only average values, but for the idea to have a good quality of culture of the fruit and of in situ food to be a real fruitarian, he made as if he did not understand, and, maybe very happy to get rid of me, had told me that he had to give 10 minutes of conference onto the vegetarianism soon and looked for the place.
So as you can see, it is not by the fact that it had happened in a country so-called wrongly of 1/3 world in zone with very little G.D.P generally that it had led the problem. The ignorance on the fact that is a real fruit generally and on the properties of fruits also.

 

That is why I say that if we want to make promote the frugivorous diet, it is necessary to specify source data as what I specified for the definition of fruitarian at the beginning of this page, otherwise we risk either to have problems of disgust for this "frugivorous" word by ignorance, seeing the "wickedness" of the (forgery) fruits, or worse, cases of disease, either deficiency or death. The naturopath for meat, Robert Masson shows scrawny fruitarian's photography and who died in one of its books.

Thus it is necessary to specify these data to reassure people.
Otherwise it's true,
a false frugivorous diet can be mortal.

 

Examination of sites speaking about false frugivore diet :

 

What arguments is going to be put forward question already to see those not put forward ?

Do we go to see the argument of the incredibly delicious pleasure to the taste of this so called frugivorous diet, the satiety which it gets because we would have at the same time the pleasure of the senses and the body which would say to us that it has what is needed for its needs? We shall not see him.

It is for what wait people. It is what has to promise the real frugivorous diet: the satisfaction completes to the taste and the satiety. The sense of smell also satisfied. What we shall hear not at all here.

 

What shall we see then as arguments for this false frugivorous diet ?

 

Arguments only of detoxification, of cure : the health, the beneficial effect for the body.

 

 But generally no rejuvenation, in the register of the effects of this diet, nevertheless the most vital long-term.

 

We see for example in the site www.doucefrugalité.com, with approximately 400000 views (thus frequented enough) the authoress of the site, who in video presents bananas stained with black dots and who mixes them with the salad.
The 2 ingredients are not at all 2 real fruits.
The proof: a dog for example could eat them.

 

She also advises the possibilté of a monodiet on week with the banana.

 

" Ideal Fruit for monodiets because it contains all the essential amino acids. Bananas bios and ripe (speckled) are the best. I eat them by four as they stand or crushed with the powder carob ".

 

She brings out her science " all the essential amino acids ". An esoteric sentence to gull its diet. I let to the " wizards of the science " peel this assertion which would guarantee anything makes it on the quality of the banana (proportions for example).

 

With the banana in town, collected green as she has, even one day, it rather is to be disadvised, it is inflammatory.

 

Finally we see that strictly a monodiet, while adding some powder of carouble which adoucisserait the side inflamatoire of the banana and would complete it nutritionally ("amino acids"). The carob is of the family of fabacées, a close relation of the legumes, which completes the banana a big grass. We can make the parallel between  cereal associated with leguminous plant. As people generally ignore it, it is neither seen nor known, the carob would be just only a small powder, a "spice".

 

An other point on this site doucefrugalité.com in connection with this remark : she says in the article "guide of transition towards the frugivorisme" that dried fruits would be alcanisants (dates...). It is false, another lie.

 

Where from we understand that she can wear earrings and so show a little bit cruel side on another aspect of her life.

 

 

The site http: // jalimentemasante.com has her first presenter and adviser in nutrition with a photography of her with stiletto heels, object so anti-ergonomic as aggressive.

 

She says in her video of 'jalimentemasanté.com' :

'the 16 errors of the fruitarian and the novice crudivore'

 

- That the 1st error of the beginner would be to salt, and it would thus be necessary to eliminate the salt, so many problems would be eliminated.

 

I saw a vegan Adventist a few years ago who had eliminated totally the salt. He had told me that it was because of it that he had the transparent teeth, at the end of a few months. He had followed this kind of advice.

 

We already see with the council of the woman, the conflict between the desire of the body and what it would be necessary to eliminate, the salt. Without salt it is insipid, the body grumbles a little. And we can see the result in certain cases.

 

If she has no transparent teeth, it is because she takes substitutes as compensation or food with "enough salt". What she does not say. Where from a lie theoretically. I put enough salt in quotation marks because salts which the body really needs are not, in there least decently.

 

In vision of future cultivator of good orchard, I think of the fact that fruits and vegetables being badly fed, they are lacking mineral salts, that we call generally salts because they also salt the food and give them their taste.

 

Where from for food averagely fed, it would be necessary to compensate with other added salts (celery salt?), sold in dietary store (bios for example), or if we buy no products quite made as it is very often the case and that you can see salty of various manners (salt, seaweeds).

 

But they will never compensate for real mineral salts missing good fruits eaten decently in situ on the orchard.

 

It explains a little why there are many people who worry about this diet (especially of fruits) because it is not natural, exported fruits being rather empty.

 

They would try to persuade that the export would not damage fruits, that they would be as as before or almost on the tree. As if they wanted to sanctify the city, in defiance of the countryside in warm and wet area.

 

 Where from the bad reputation of these false fruitarians to be a little bit irrational.

= > their naming of "rebel bohoes" as the vegetarians by many newspapers in France.

 

- the 15th error of the beginner would be to consume too much fat (oil, seeds, avocado): it is as for the previous point, she has no backward movement of somebody who is interested in the culture of quality of the ground for fruit trees in warm and wet zone. In warm and wet area, fruits adapted to the human being are at least little fat in ripeness.

 

Not as the apple, made for a colder and drier climate (Mediterranean climate for example), and with tree with thorns.

 

And fruits in the good zone, in maturity, have this good fat necessary for the human body (the banana, the mango, the avocado 3 major fruits for the real frugivorous diet).

 

But Céline the author of the blog speaks about these fruits collected before maturity, and then not still good built, where from with almost no fat for 2 1ers and few for the avocado.

 

Where from the body grumbles and asks for this missing fat, and the person tries to find it or by eating more avocado or with dried fruits or some oil. It is the call of the body. The taste is bound to the sensation of the stomach. There is an appeal.

 

It thus means that with Céline's diet, there is a lack of fat in fruits rather obvious, and it is necessary to content itself.

 

Where from we are far from the notion of pleasure and the satisfaction of our 5 senses.

 

We are especially in the objective of resorption of disease, at the price of certain mental control to muzzle our appeal of the body for the sweetness of the missing fat.

 

And the fat which we shall find somewhere else will never replace decently " the fat " the fat, oily material of the fruit in the good maturity.

 

So with the problem of fat, we saw another aspect of the big difference between the real frugivorous diet and the false frugivorous diet which is the one of the folivore, the fruits before maturity there.

 

And still the serious problem to be in France (outside the warm and wet area and outside its good orchard).

- Case of the chocolate or the contents of dents her(it) of cocoa, if we speak about not transformed product: a site promotes it in the 'frugivorous' entry with Google.
Let us see rather what is the situation.
The cocoa bean is classified as drug according to the specialists of health.


But let us forget a little bit their knowledge to arrive at this conclusion too, and be a little bit autonomous in thought, for a serious study on this matter:
- It is 1rst hard to obtain, is needed a machete to open the pod.

Already it is very bad sign. It is ergonomic not at all. It is so very hard to touch  outside aspect.
- Then, inside we have a rather fine white dough around cocoa beans which are in an envelope as the seeds of almonds, and inside the bean is brown.The pulp is slightly sweetened and is well enough eatable. The bean on the other hand is a little bit bitter, the opposite of pleasant to the taste. Another point hostile to the body.
- Finally, what takes place by eating hundred grams: the heart is a little tightened. It is an effect apparently not natural for human being.

You so discovered that it is the drug, that it is classified as a drug.
= > cocoa beans are not at all a fruit for the real frugivorous diet for all these reasons.

With the cooked product the piece of chocolate, it is obviously the worse situation, with fats saturated because of the cooking.

We feel it in the heaviness in legs after having eaten it.
The sure proof for you : the pulse increases and we are not capable of making so many flexions as before having eaten it.

 

So we understand that a comment on one of these sites raises the question on these vegetarian sites, if it would not be a nest to sects.

 

They are disconnected from their 5 senses, thus a little bit sectarian towards their body, where from they can have other strange ideas.

 

On the sub-pages of  ' good fruits, true frugivore and health' of this site, you will see comparative boards unpublished to refine the 5 expressed points higher, to define the frugivorous diet, and show you the complexity and,

 in this hypothesis what seems the strength of the real frugivorous diet.

 

 

 

 

2.7. conjugal relation

 

Complicity of the forgery frugivore with the vegetarianism, the ecology and the Jehovah's Witnesses for the highlight of the total swindle of the ecology :

When I saw the 1st site on frugivore ' doucefrugalité.com ' I admit to have been frightened by the hooks that the person had in ears (said earrings) who spoke and surprised by the size of its breast, the breast seemed to exceed sides of its T-shirt.

I who criticize this point of the fat deflated breasts or with some silicone inside, because of these despicable hooks in ears, I admit to have said to myself that it is the diet which should be hard to criticize.

 

Finally with internet, we see nothing of the reality. Do her breasts hold well without bra ? To you to ask her and especially her spouse (she has one ?) because it is him who has to touch them. Fat / not fat ?

This question is a major, very serious question, because in a tropical zone where I was recently I had shown a comparison between various animals and the human woman and said in conclusion that more the animal is stupid more it makes some music and less the female has of udders to silence musics too much louder. And  I was successful 4 times on 5. And then I had shown it to 2 responsible for the commissionership of a big city, to show them that there was another "police" besides them, "police of the body", a 'natural executive" in case they thought of being discouraged not to be able to punish all the delinquents.

Here this woman likes music (not too louder). Thus it would be a little bit interesting to ask her the question. I leave the care for one person who knows her, to ask her this question.

 

For the question of the feminine losses of blood :

real frugivore

false frugivore

No loss of blood because the woman fondles herself well not to have it

The woman of doucefrugalité.com imagines in the progress by thinking of the environment with her small dish to collect her blood instead of having sanitary towels

 

  Extracted from what I put in the sub-page ' total ecology swindles on this matter to show you the importance of this question:

" I wrote to the current president of the republic as well as to ecologist Mrs Duflot, the Secretary in this French government a few months ago (in 2014), for the promotion of the equality man-woman in the sense that it was not normal that the woman has losses of blood.

I had asked if Mrs Duflot had bio-fair sanitary-napkin (?) either she found well this idea to have no losses of blood.

I had also sent a copy of the letter to Mrs Belkacem  Secretary of the right of the women, asking if she had sanotary-napkin or found well this idea, seen that she wanted the equality man-woman.

 

Without answer. "

 For this subject I thought of it.
It is a very important question because an argumentation of the so called fruitarians is that they say that they do not like seeing the animal blood.

=> normally they should not want to see some human blood,

=> moreover their own blood or the blood of his spouse.
Let us see now a point of the highest importance for the difference, which makes that as gaol, ideology (and not of temporary immediate practice) makes that this promotion of this false fruitarian, a false frugivorous diet is a criminal ideology.

 

The false fruitarian as the vegetarian thinks of the any vegetable :

the real frugivore

the false frugivore and the vegetarian

It thinks of fruits, more exactly pulp of good fruits.

It thinks of vegetables

Thus when the real fruitarian thinks of the "hormonal supplement", according to researchers who recommend it as the researcher doctor of Jaeger and its center, it thinks from his part of the genital seed of his spouse of opposite sex.

Why ? It thinks of the pulp of the good fruit of his spouse where from in genital liquids of his spouse

=> for a real fruitarian, total impossibility to be exclusive homosexual, that is not bisexual, at least, and even less bragging it or to promote it as if it was equally with heterosexual.
It is so necessarily for the couple : man with woman for real fruigivores with this vision of things, and childless, the sperm being swallowed by the woman before sexual intercourses.

Where from for its sexuality, it owes also think of vegetables
Thus when the false fruitarian, as the vegetarian, thinks of the "hormonal supplement", according to researchers who recommend it as the researcher doctor of Jaeger and the center, the false fruitarian, as the vegetarian thinks on its side of vegetables which are going to provide in this supplement, and not with human or animal or artificial source.

For example the naturopath Nicole Latour-de Fontanas proposes feminine hormones to the women extracted from yam a tuber, and in more almost, the last one of food in nourishing wealth according to nutritionists.
So with their vegetable solution, they shelve the real solution for the otimum, in the good conditions, the seed of the spouse of the other sex.
And it is necessary to specify it,with their slightly inflammatory diet (but less disgusting than the omnivore food, if it is done quite enough properly) the genital liquid is inflammatory.
Having a so-called vegetable solution, they shelve the real solution for the optimum, in the good conditions, the seed of the spouse of the other sex.
Thus you should not wonder if false frugivores as vegetarians can be homosexual strict or just for the sexual relation of coitus and never oral sex.

They do not understand their body nor that of the opposite sex.

 

 

 

 

 

 

So the false fruitarian as the vegetarianism is indirectly in collusion with the ecology of this highly criminal contempt by speaking about search for the eternal life.

 

I specify other elements for the comparison between fruit and genital organ as a fruit in the article to these words Pharaon / Pharaoh and here is extracts of the end of the text :

" The sperm is reduced by half, in testicles,

it thus means  having only one testicle instead of 2. "

And even there, the comparison is even lower than the reality because the mobility of sperm cells is reduced.

Where from it would mean just having one testicle reduced instead of 2 intact.

So you understand certainly better why I wrote this short email to the president of the French Republic the 27/06/2015 :
lettre au président de la république pour la recherche de base